موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار .

موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار

طلاق توافقي

طلاق توافقي نوعي طلاق است كه به صورت توافق در بين زوجين اي كه با مشكلاتي غير قابل حل در پس از ازدواج رو به رو ميشوند شكل ميگيرد. در طلاق توافقي تمامي شرايط و موارد مورد توافق به زوجين بستگي دارد و لازم است با دقت و با فرصت كافي اين موارد مورد بحث قرار گرفته و نتيجه نهايي در هر مورد يادداشت شود.

از مهم ترين اين موارد كه لازم است در مورد آنها بين زوجين به توافق رسيده شود مي توان به مهريه مورد پرداخت و يا بخشش آن، چگونگي حضانت فرزندان پس از طلاق، نفقه و نحوه تقسيم جهيزيه و در صورت نياز هزينه خانه دانست.

پس از به جمع بندي رسيدن موارد فوق، زوج جهت انجام طلاق توافقي به دادگاه خانواده مراجعه خواهند نمود و پس ار درخواست صدور گواهي عدم امكان سازش  و پر كردن مطالب مورد درخواست درخواست طلاق توافقي را خواهند نمود.

پس از ارائه درخواست به دادگاه، روال بعدي در طلاق توافقي تقريبا مشابه طلاق عادي پيگيري خواهد شد و مراحل قانوني طي خواهد شد.

معمولا پس از ازائه درخواست طلاق به دادگاه توسط زوجين؛ دادگاه به ايشان تكليف مي كند تا هر يك از زوجين شخص بي طرف و داوري را از ميان بستگان خود انتخاب و به دادگاه معرفي نمايند تا در صورت امكان و با پا در مياني آنها زوجين از طلاق صرف نظر نمايند.

در صورتيكه اين راهكار مشكل زوجين را برطرف نكرد، پس از ارائه گزارش نهايي به دادگاه و بررسي توافق هاي انجام شده در زوجين راي نهايي صادر خواهد شد.

راي دادگاه قضايي پس از بررسي طلاق توافقي در قالب يك گواهي صادر خواهد شد كه  اين گواهي  به گواهي عدم امكان سازش زوجين تلقي مي شود. گواهي ياد شده  3 ماه از زمان اعلام دادگاه اعتبار خواهد داشت و در اين بازه زماني زوجين يا وكلاي آن ها مي توانند جهت ثبت طلاق از نوع توافقي به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه كنند.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۰۴:۴۴ توسط:موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :