موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار .

موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار

وكيل خانواده

وكيل خانواده شايد نام شغل و گرايشي از رشته وكالت و حقوق  است كه كمتر نام آن را شنيده باشيد زيرا خانواده خود يكي از بنياني ترين و همچنين ابتدايي ترين بخش هاي تشكيل دهنده جامعه مي باشد كه اكثرا با علاقه مرد و زن به يكديگر ممكن است كمتر با مشكلاتي در حد حقوقي و قانوني رو به رو شود.

البته اين تفكر مقداري سنتي است زيرا در خانواده هاي امروزي بروز مشكلات مختلف و دعاوي حقوقي متعدد به امري گريز ناپذير تبديل شده است كه برخي از اين مشكلات با پا در مياني بزرگان هر خانواده و به سنتي قابل رفع نبوده و لازم است از يك متخصص و آشنا به قانون و حقوق طرفين كمك گرفته شود. اين فرد در صورتي كه مطالعات حقوقي و تحصيلات دانشگاهي مرتبط در اين زمينه داشته باشد از وي با نام وكيل خانواده ياد خواهد شد  كه اين فرد در گرايش وكالت حقوقي امور خانواده تحصيلات تخصصي و زيادي داشته است.

پس از ازدواج مرد و زن از لحاظ قانوني و شرعي نسبت به يكديگر و همچنين فرزندان خود مشمول حقوق و تكاليفي خواهند شد كه در صورتي كه هر يك از طرفين به دليل و يا دلايلي از اين تكاليف سر باز زند و در صورتي كه با پا در مياني ريش سفيدان خانواده هاي طرفين مشكل قابل برطرف نباشد جهت جلوگيري از بروز طلاق و جدايي لازم است از يك فرد به عنوان وكيل خانواده كمك گرفته شود.

در توضيج بيشتر تكاليف مرد و زن نسبت به يكديگر كه در پيشتر ياد شد مي توان به مواردي چون رفتار حسنه و مناسب دو طرف، كمك و ياري در مشكلات زندگي و همچنين تربيت فرزندان، رياست صحيح امور مالي خانواده از سمت مرد و همچنين مديريت كامل خانه با زن اشاره نمود. همچنين سكونت خانواده در منزلي كه شوهر و مرد خانواده تعيين ميكند لازم است صورت پذيرد و نفقه زن شامل خوراك، پوشاك و ديگر مايحتاج زندگي و خرجي ماهانه بر عهده مرد به صورت دائم مي باشد.

مورد مهمي كه در اينجا شايان ذكر است اين است كه مرد نميتواند در دارايي هاي شخصي و يا وراثتي زن دخل و تصرفي كند و قانونا و شرعا اين دارايي به زن متعلق است.

وكيل خانواده مي تواند در اين موارد و همچنين موارد پرداخت نفقه كمك شاياني به خانواده ها نمايد و با ارائه مشاوره صحيح و مناسب و همچنين در زمان مناسب از بروز جدايي و طلاق بر اثر عدم رعايت اين موارد از طرفين جلوگيري نمايد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۵۶:۴۲ توسط:موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :