موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار .

موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار

وكيل خانواده

وكيل خانواده شايد نام شغل و گرايشي از رشته وكالت و حقوق  است كه كمتر نام آن را شنيده باشيد زيرا خانواده خود يكي از بنياني ترين و همچنين ابتدايي ترين بخش هاي تشكيل دهنده جامعه مي باشد كه اكثرا با علاقه مرد و زن به يكديگر ممكن است كمتر با مشكلاتي در حد حقوقي و قانوني رو به رو شود.

البته اين تفكر مقداري سنتي است زيرا در خانواده هاي امروزي بروز مشكلات مختلف و دعاوي حقوقي متعدد به امري گريز ناپذير تبديل شده است كه برخي از اين مشكلات با پا در مياني بزرگان هر خانواده و به سنتي قابل رفع نبوده و لازم است از يك متخصص و آشنا به قانون و حقوق طرفين كمك گرفته شود. اين فرد در صورتي كه مطالعات حقوقي و تحصيلات دانشگاهي مرتبط در اين زمينه داشته باشد از وي با نام وكيل خانواده ياد خواهد شد  كه اين فرد در گرايش وكالت حقوقي امور خانواده تحصيلات تخصصي و زيادي داشته است.

پس از ازدواج مرد و زن از لحاظ قانوني و شرعي نسبت به يكديگر و همچنين فرزندان خود مشمول حقوق و تكاليفي خواهند شد كه در صورتي كه هر يك از طرفين به دليل و يا دلايلي از اين تكاليف سر باز زند و در صورتي كه با پا در مياني ريش سفيدان خانواده هاي طرفين مشكل قابل برطرف نباشد جهت جلوگيري از بروز طلاق و جدايي لازم است از يك فرد به عنوان وكيل خانواده كمك گرفته شود.

در توضيج بيشتر تكاليف مرد و زن نسبت به يكديگر كه در پيشتر ياد شد مي توان به مواردي چون رفتار حسنه و مناسب دو طرف، كمك و ياري در مشكلات زندگي و همچنين تربيت فرزندان، رياست صحيح امور مالي خانواده از سمت مرد و همچنين مديريت كامل خانه با زن اشاره نمود. همچنين سكونت خانواده در منزلي كه شوهر و مرد خانواده تعيين ميكند لازم است صورت پذيرد و نفقه زن شامل خوراك، پوشاك و ديگر مايحتاج زندگي و خرجي ماهانه بر عهده مرد به صورت دائم مي باشد.

مورد مهمي كه در اينجا شايان ذكر است اين است كه مرد نميتواند در دارايي هاي شخصي و يا وراثتي زن دخل و تصرفي كند و قانونا و شرعا اين دارايي به زن متعلق است.

وكيل خانواده مي تواند در اين موارد و همچنين موارد پرداخت نفقه كمك شاياني به خانواده ها نمايد و با ارائه مشاوره صحيح و مناسب و همچنين در زمان مناسب از بروز جدايي و طلاق بر اثر عدم رعايت اين موارد از طرفين جلوگيري نمايد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۵۶:۴۲ توسط:موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار موضوع:

طلاق توافقي

طلاق توافقي نوعي طلاق است كه به صورت توافق در بين زوجين اي كه با مشكلاتي غير قابل حل در پس از ازدواج رو به رو ميشوند شكل ميگيرد. در طلاق توافقي تمامي شرايط و موارد مورد توافق به زوجين بستگي دارد و لازم است با دقت و با فرصت كافي اين موارد مورد بحث قرار گرفته و نتيجه نهايي در هر مورد يادداشت شود.

از مهم ترين اين موارد كه لازم است در مورد آنها بين زوجين به توافق رسيده شود مي توان به مهريه مورد پرداخت و يا بخشش آن، چگونگي حضانت فرزندان پس از طلاق، نفقه و نحوه تقسيم جهيزيه و در صورت نياز هزينه خانه دانست.

پس از به جمع بندي رسيدن موارد فوق، زوج جهت انجام طلاق توافقي به دادگاه خانواده مراجعه خواهند نمود و پس ار درخواست صدور گواهي عدم امكان سازش  و پر كردن مطالب مورد درخواست درخواست طلاق توافقي را خواهند نمود.

پس از ارائه درخواست به دادگاه، روال بعدي در طلاق توافقي تقريبا مشابه طلاق عادي پيگيري خواهد شد و مراحل قانوني طي خواهد شد.

معمولا پس از ازائه درخواست طلاق به دادگاه توسط زوجين؛ دادگاه به ايشان تكليف مي كند تا هر يك از زوجين شخص بي طرف و داوري را از ميان بستگان خود انتخاب و به دادگاه معرفي نمايند تا در صورت امكان و با پا در مياني آنها زوجين از طلاق صرف نظر نمايند.

در صورتيكه اين راهكار مشكل زوجين را برطرف نكرد، پس از ارائه گزارش نهايي به دادگاه و بررسي توافق هاي انجام شده در زوجين راي نهايي صادر خواهد شد.

راي دادگاه قضايي پس از بررسي طلاق توافقي در قالب يك گواهي صادر خواهد شد كه  اين گواهي  به گواهي عدم امكان سازش زوجين تلقي مي شود. گواهي ياد شده  3 ماه از زمان اعلام دادگاه اعتبار خواهد داشت و در اين بازه زماني زوجين يا وكلاي آن ها مي توانند جهت ثبت طلاق از نوع توافقي به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه كنند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۰۴:۴۴ توسط:موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار موضوع:

موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار

موسسه حقوقي يا نهاد هاي حقوقي مراكزي اعم از دولتي و يا خصوصي هستند كه مردم جهت احقاق حقوق خود به آنها مراجعه و وكلاي متخصص اين مراكز براي احقاي حقوق مردم تلاش خواهند نمود. در صورتي كه نياز به يك موسسه حقوقي مناسب و خوب داشته باشيد ممكن است اين موضوع براي شما نيز سوال شود كه آيا موسسه هاي حقوقي و وكيل هاي آنها قابل اعتماد مي باشند و همچنين معيار هاي پيدا كردن يك موسسه حقوقي خوب چيست و به چه وكيل هايي مي توان اعتماد نمود؟ زيرا معمولا پيگيري هاي مورد نياز جهت رفع مشكلات حقوقي زمان بر بوده و طبعا شما هم نمي خواهيد از افرادي باشيد كه پس از صرف ماه ها زمان و همچنين پرداخت هزينه هاي متعدد به نتيجه متناسب و دلخواه دست نيابيد.

لذا با توجه به توضيحات فوق و در نظر گرفتن نگراني هاي هر شخص و جدا از استرسي كه در پيگري مشكلات حقوقي بر هر فردي ناشناخته نيست اولين گام در انتخاب يك وكيل خوب مراجعه به يك موسسه حقوقي خوب و معتبر مي باشد كه با توجه به وجود تعداد زيادي موسسه در جامعه و هر شهر انتخاب اين امر ممكن است امري زمان بر بوده و نياز به كنكاش و صبر و حوصاله زيادي خواهد داشت.

در حالت كلي وظيفه و كار يك موسسه حقوقي در كنار هم جمع كردن چندين وكيل متخصص در زمينه هاي مختلف مي باشد كه در صورت مراجعه افراد معمولي كه همون مشتري ها خواهند شد توانايي ارائه كامل و پاسخگو و همچنين متناسب به نيازي هاي مشتري را داشته باشند.

موسسه هاي حقوقي ميتوانند كه خدمات متنوعي را با در نظر گرفتن وسعت سازمان ارائه دهند كه اين خدمات مي تواند از قبول دعاوي و شكايات كوچك شروع شود و تا حل اختلافات سازماني و نهاد هاي دولتي پيشرفت داشته باشد.

 

واضح است كه يك فرد نمي تواند به تنهايي در رشته ها و گرايش هاي متعدد و متفاوت علم حقوق تخصص داشته باشد لذا لازم است هر موسسه حقوقي از چندين وكيل پايه يك كه هر كدام بر علم و اطلاعات متفاوت ولي در حد تخصصي اشراف دارد ياري گيرد.

امروزه موسسه هاي حقوقي نظير موسسه حقوقي پندار در زمينه هاي متعددي امكان ارائه خدمات به مراجعين عزيز را دارند و همچنين امكان معرفي كامل خدمات قابل ارائه و زمان حدودي مورد نياز جهت پيگيري دعاوه و موارد مورد نظر مراجعين عزيز را خواهند داشت.

خدمت به شما وظيفه ماست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۳۲:۰۸ توسط:موسسه حقوقي پندار - دفتر وكالت | وكيل پايه يك دادگستري | گروه وكلاي پندار موضوع: